My Dreams

>> Thursday 13 May 2010

Pregnancy is a weird duration in a woman's life. Really. So many changes. Suddenly your hair grows slower (or faster), your tummy got bigger, you feel hungry always, you gain weight, you have little human living in you, the little human kicks and make your body vibrate, certain part of your body swell, then you feel pain in some parts of your body...isnt it weird? Well, bende-benda tu biasa kan? Simptom-simptom perempuan mengandung. Ala, bengkak-bengkak semua, weight gain, sakit pinggang. But i bet some of you didnt know about other weird changes that happen. There are many other weird changes and one of it, is dreams.

During my pregnancy period, i have funky dreams. Tapi sblm pregnant pun aku selalu mimpi merapu meraban. Aku pernah mimpi jumpa kumpulan Westlife la (no, i'm never a fan of westlife) and the guys fall in love with me, i dreamt i chase an aeroplane, aku mimpi jumpe Kardashian sisters (in my dream, they are witches), aku mimpi kena kejar zombie dalam shopping mall....semua merapu kan.

Time pregnant ni, aku masih mimpi bende pelik-pelik, tapi sangatlah real ok. Vivid, lively, very detail dreams. Mimpi yang sangat detail, i can remember the colours, the scenes. Memang aku ada certain issues yang ada aku fikir sepanjang pregnancy ni, tapi takde la sampai aku depress ke, sampai terbawak dalam mimpi. Tapi bila aku fikir balik, mimpi-mimpi ni cam ada kaitan dengan issue-issue yang aku fikir.

Aku pernah a few times mimpi pasal perempuan lain. Aku mimpi Hubby aku kenalkan aku dengan sorang perempuan lain. Dalam mimpi tu aku emo gila. Tak lama pastu, aku mimpi perempuan lain lagi. Tapi kali ni aku mimpi aku belasah perempuan tu sampai puas hati. Well....hehehe, time aku pregnant, aku ada rasa tak cantik. Aku pernah risau figure aku lari, aku jadi gemuk. Aku takot aku pakai baju pun nampak cam pakai khemah atau payung terjun. Tapi sekarang aku tak rasa camtu dah. Banyak lagi benda lain aku kena fikir. And we have a wonderful relationship, me and Din. So aku rasa mimpi tu cam subconcious mind aku, risaukan Din cari perempuan lain.....tsk, i know, silly. But even if he does, i will do exactly like what i dreamt of =)

Aku pernah mimpi, jahitan appendix aku pecah sebab perut aku besar. In reality, aku punya appendix kena kerat masa aku umur 6 tahun. Dalam mimpi tu aku selamba pegang perut aku, darah membuak-buak. Isi perut aku nak terkeluar dah....hahhaa. Tapi aku kata kat semua org, siap aku angkat tangan kat atas, aku kata, "jangan risau, nak gi jahit dah ni". Aku pun gi hospital, nak jahit balik. This one, aku rasa berakar umbi dari ketakutan aku terhadap pregnancy ni. Aku takot aku ada complications yang membahayakan diri dan anak aku.

Ha, ada lagi satu mimpi yang hampir sama dengan yang ni. Dalam mimpi ni aku nangis gaban. Aku rasa aku nangis real gak time tu, sebab bantal aku cam basah. Aku mimpi, aku gi jumpe doktor. Scan baby semua. I still remember i can see the baby in the monitor. Pastu doktor tu geleng-geleng kepala. Aku dah risau gila. Doktor tu kata baby takda harapan. Aku nangis gila tergolek-golek dalam hospital tu. Takleh terima kenyataan langsung. Aku tanya doktor kenapa takda harapan? Doktor tu jawab, baby ni ada kurap. Ada kurap atas kepala dia. Pastu lagi la aku nangis menonggeng. Bila aku bangun, aku jadi gelak tergolek-golek plak. Bodoh doktor dalam mimpi aku ni. Sekolah tepi longkang gamaknye. Boleh plak baby ada kurap dalam perut, pastu takde harapan plak tu. Tapi bila aku bukak mata je, lega yang amat cos its just a dream. It was so very real sampai aku syukur gila itu hanya mimpi. My baby is safe, healthy and fine inside me. It stems from my worries about the health of my baby. Am i eating enough? Is he getting enough nutrient? Normal ke dia? Sihat ke dia? I wish i can know now...

I also dream that i gave birth to quadruplet. Gila ko, kembar 4. Tiga laki, satu pempuan. Aku ingat lagi, baby-baby tu sume kecik-kecik je. Besar kucing gitu kot. Pastu bleh plak aku mimpi sampai budak-budak tu dah besar. Gila fast forward. Yang anak lelaki nakal, selalu buli yang perempuan. Din plak selalu pujuk and dukung yang pempuan tu sebab dia selalu kena buli. I think this one stems from my worries about taking care of our kids. Can we do it? Are we able to take care of our kids? Will they be a good child dan berguna pada bangsa, ingat pada agama? Argh...besar tanggungjawab tu. Tapi aku tengok semua orang pun ada anak, semua orang pun didik anak. We will mold our kids like we want, i'll make sure of that.

Then aku pernah mimpi aku menyiasat kehilangan batu permata kat satu hotel 6 star. It was so real. Cari-cari...pelik tu, aku siap boleh tanya orang hotel pasal pakej perkahwinan plak dah. Pastu last-last aku jumpa baru permata tu tersembunyi kat dia punya patung hiasan kat lobi. Then aku bawak batu permata tu gi bus stop, nak belek kat situ. This one, is just a confusion in me. Ni masa early pregnancy dulu. Masa ni aku punya fikiran dan emosi tidak stabil langsung.....hahaha.

I did some research that say quite a number of pregnant woman have vivid and real dreams. Its because of the extreme changes on their body, the hormones, the strong emotions. Oh well....things are getting better now. We'll see what more dreams i will have. Its like my sleep entertainment. I have entertainment while i sleep....cool or what? ;)

Till next time.

8 Your2Cents:

semut-terbersin 13 May 2010 at 21:25  

aku pon sama masa pregnant mimpi merepek2..mimpi beranak banyak kali sangat..klaka je rasa bila sedadr2 upenye mimpi..tp amsa mimpi tuh gila rasa cam real!..
mimpi merepek2 yg lain pon banyak gak..kekadang boleh rasa penat plak asik mimpi merepek je..haha

Unknown 13 May 2010 at 21:31  

hahahaah....
betulk gak tu ila.
sbb bende tu sgt real....so kdg2 bleh rasa penat tau. sbb mmg kite cam masuk betul dlm mimpi tu....haha

atulhani 13 May 2010 at 22:38  

serius aku baru tahu yang pregnen akan mimpi pelik2.. hehehe.. kelakar la plak baca post ko ni.. tergelak2 aku baca hehehhehe...

Gina 14 May 2010 at 07:25  

Farin lama tak komen your page. Banyak la pulak mimpi... ader kerepek and kreatif la tu.. :P... Tapi, aku pernah baca kat mana, yes mimpi is like mainan tidor(ur brain wave tu).. and the best is when you boleh re-call mimpi tu.. cam kuatkan your part of brain(tatau part mana).. mana tau :P adding kudos ur baby too.. :)

Jaga diri hokey :) !

Gina 14 May 2010 at 07:30  

Weh. nak rekemen ni aku pernah baca pasal baby ni 3 years dah bley baca 30 surah & setahun can iqra.. power kan?... org mesia :)

http://darwishndarwisya.blogspot.com/

Mar 14 May 2010 at 12:16  

risaukan Din cari perempuan lain>>> giler apa kalo dia carik pompuan lain..kalo dia carik gak, aku blasah dia..ko punya la sebaik2 umat..haha...nak tau...aku sgt2 nak tergelak baca post ko kali ni.. haha

katakukata 14 May 2010 at 12:26  

farin,
siyes aku ketawa sampai nanges baca entry nih..tak tau nape but u really made my busy weeks..
i luv all ur dreams...hahaha...

p/s: u'll be fine. always pray for u n baby ^_^ the baby will look cute just like auntie farrah chumel.. ^_*

Unknown 14 May 2010 at 13:16  

hahahha....
those dreams are so real...you will be glad u woke up.

Thanx farrah... =)

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP