Berjumpa Kaabah kali ke-3

>> Thursday 16 February 2012

No, not me. But my parents. Kali pertama berjumpa Kaabah untuk umrah....years back. Lepas tu untuk haji. Kali ketiga ni untuk umrah. Maybe this is the last time diorg berjumpa kaabah. Sebab abah aku kata dia dah stop letak duit dalam tabung haji. Dia kan dah pencen...tak makan ler kalu dok asik taruk dalam tabung aji. Dia pun ada tempat simpanan yg lain.

They just left in my brothers'a car to the airport. Flight kol 8.30 mlm ni. Abang aku hantar. Mula-mula aku cam terpikir nak ikot hantar. Tapi diorg kata kat aku tak payah pergi airport hantar la. Dengan aynur tu ngantuk....kesian dia. kasi dia tido....kata diorg. Mama dengan abah aku memang la kan....diorg memang tak mahu menyusahkan org. Eventho anak-anak dia sendiri. Mula-mula diorang siap kata, kalau semua kerja hari abah gi umrah tu, abah dengan mama gi dengan teksi je. Di mana menyebabkan aku dengan abang aku terus sound diorang. Ada ke nak gi dgn teksi kan. Abang aku kata dia anta la....dia amik half day.

Tapi pe'el tanak nyusahkan orang tu memang melekat kat aku. Aku mmg jarang sket mintak tolong orang....melainkan memang perlu sahaja.

Aku ada la mintak diorang doakan....supaya anak-anak aku, iaitu cucu-cucu diorg menjadi anak yang soleh dan sihat sejahtera dan semua yang baik-baik. Mintak doakan supaya aku diberi kekuatan untuk pregnancy ini. Mintak pregnancy ini berjalan lancar dan kelahiran yang lancar. InsyaAllah...

Cakap pasal rumah Allah, Kaabah ni....aku ada register untuk pergi haji. In queue lagi 20 tahun kalau tak salah. That means dalam 50 gitu la umur aku bile sampai time. Tapi kalau ada rezeki lebih, duit cukup, aku nak gi awal lagi. Bile pergi haji awal, dapat ler kite mengontrol diri kite hendaknye, yang sudah berhaji dan berhajjah dari membuat dosa.

Semoga mereka dapat mengerjakan umrah dengan lepak dan cool dan semoga kerja-kerja mereka dipermudahkan di sana....Amiin.

0 Your2Cents:

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP