Tahun Baru.

>> Sunday 1 January 2012

Salam...bertemu lagi kite dalam post terbaru saya. huh....cam pengacara nona tak...hehe

Dah new year 2012. 2011 is one hell of a year! I mean year 2011 is one year that keeps me running. A very demanding year, physically, mentally...and a year that demands a lot of attention, time and patience.

Kalau masuk new year, orang selalu buat azam baru kan. Ada orang kata, apsal nak kena tahun baru barulah kite nak berazam? Sebenarnye tak semestinya tahun baru pun kan. Kau tengah melepas dalam jamban pun boleh buat azam. Dah tahun baru, kite mungkin fikir nak start on a clean slate, omputih kata. Aku pun sama lah kan....

Antara bende yang aku nak usahakan ialah...

- aku nak beribadat lebih.
- aku nak tunjuk contoh yg baik kat anak
- aku nak sedekah lebih
- aku nak lebih bersabar dan kontrol marah.
- aku nak cari jalan untuk mengembangkan diri.
- lebih organize untuk ada lebih masa untuk diri sendiri (sambung hobi-hobi aku yg lama sangat tergendala)
- nak lebih-lebih berbakti lagi kat parents.
- nak lebih masa dengan hasben i...

Itu antara benda yang aku terfikir. Dah lama fikir. Tp aku tidak di jumpstart kan lagi. Konon new year ni nak jumpstart la kan. Ada orang takot nak share resolution ni. Takot orang nampak yg kite tak ikot. Alaa...kalo aku tak ikot pun....lepak aaa...hehe.

Untuk orang cina, tahun baru ni tahun naga. Manyak ongg wooo. Kawan cina aku cakap, cina sume berpusu-pusu untuk beranak tahun baru ni. Tak kisah la tu. Another year gone by. New one is up. Its up to us to bring the best in every year.

InsyaAllah la....ni semua plan sahaja kan. Kite cuba...

7 Your2Cents:

mancet 1 January 2012 at 15:50  

wah cmtu kite ade baby tahun naga la nanti ye parin kekeke

:RokstaLuNa: 1 January 2012 at 20:04  

yer aa chett...
diorg sume kata manyak ong wooo.
cina berbut nak beranak thn naga....hehehe

semut-terbersin 3 January 2012 at 02:39  

aa tu laa..tadi aku tgk iklan cny tu ada naga..trus teringat korang 2 nant dapat baby naga..bezznye!

semut-terbersin 3 January 2012 at 12:23  

Oh bapak aku n mil aku thn naga! 1952 huhu

:RokstaLuNa: 3 January 2012 at 15:34  

ehh....kalo gitu bapak aku pun sama laa....hahaha. thn sama tu.

semut-terbersin 4 January 2012 at 09:17  

Wah bapak kita sama baya!! Huhu.. Haa bapak ko rajin tolong mak ko kan? Bapak aku juge! Mgkin lelaki yg lahir thn naga rajin/boleh diharap buat kerja rumah gamaknye? Jd kalu anak kamu nnt laki, moga2 dia juga seperti mereka! Instinct ko baby ape rasa2?

:RokstaLuNa: 4 January 2012 at 10:02  

uish....hahhaa....aku tak sure langsung.
instinct belom dtg aa...tp pregnancy aku sama je cam dulu. cam takde loya sume. tatau aa...tak reti nak cakap. aku cam mak aku kot....sume pregnancy sama.

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP