Latest on Me.

>> Tuesday 26 January 2010

Hyenas.....

Makin lama, makin jarang saya tulis kat sini. Ntah....macam penat pun ada. There is always something to do. Always some errands to run. Like today, i have a hell lot of things to do. But....errrmm....malas...hahahha. Laki aku balik sure aku kena marah. Takpe, lepas je tulis ni, terus la aku gerak.

So many things to do. When you got married, you will undestand what tired really means. If before, you will feel tired because of your work. After you got married, mmg bertambah la kan. Kain baju nak basuh. Nak kena sidai. Kena lipat. Pastu nak masak. Beli barang nak masak. Nak basuh periuk belanga, gelas pinggan sume. Kemas katil. Sapu lantai dengan rambut gugur2 tu. Sekali sekala basuh toilet. Penat wey, aku tak tipu. Sekali sekala memang aku mengelat....haha. So, one thing you can do is, talk to your husband to help around the house a little. Better still, do the chores with your husband together.

Nowadays, lagi la aku penat. Ditakdirkan tuhan, aku dikuniakan rezeki anak almost immediately. Awal sungguh dia melekat. Actually sejak dari awal lagi aku punya instinct kata aku dah conceive (even before it is confimed). Maybe cos its happening in my body and im always very conscious of what happening with my body. And maybe because its a mother's instinct =). Aku masa tu baru nak kira period aku (aku tak pernah kira cycle aku), tengok-tengok, lekat dah. Alhamdulillah. Dua-dua orang happy. Tadi Din biasa la...dia tunjuk macho dia. Aku la melebih-lebih pasal baby ni....hahaha. Eleh, macho kunun. Kalo kitorang gaduh sket, dia gi mengadu kat baby. Macam la aku taleh dengar dia ngadu kat baby. Adorable actually....hehe.

I dont have much problem. I mean, bwat masa ni, my pregnancy is breezy dandy. Cuma sekali sekala datang kepenatan yang maha hebat. Having an awesome husband is really rewarding this time. If im tired, he would get busy in the kitchen, and in a while he would be caling me, "dinner is ready". Sayang sungguh kat dia masa tu (dan setiap masal juga). Sekali sekala jugak aku agak rasa mual. Tapi tak pernah muntah. Mual tu sebab takde makanan dalam perut. So i always have to eat someting in small quantity. Kalo tak, memang mual. Tapi aku rasa syukur gak sebab aku rasa buat masa ni, pregnancy aku agak senang. Sesetengah orang, muntah sampai kelepek takleh buat ape. Bau tu takleh, bau ni takle, pakai lipstick pun taleh. Aku dengan pregnant ni pun kecoh nak pakai mascara la, blusher la...hahaha.

Tapi aku kadang-kadang rasa perangai aku jadi pelik. Maybe eccentric also at times. Expecially bile aku penat. Jadi meragam. Sampai Din threaten nak carik videocam, nak merakam perangai aku and show the baby when he grows up....ahahaha. Threaten me eyy.

Hari tu first time pergi scan baby. Doctor predicted its 10 weeks. The fetus is 2.5cm....thats an inch long. But the doctor think its longer cos the fetus looks like...like its bending. Nevemind. Its growing rapidly in me. It has heart beat already. But not strong of course. Most of the time during the scanning, we were giggling and Din has this big smile on his face that he cant seem to wipe off.....hahahaha. Macho la kan...tersengih-sengih. The doctor ask if we want a picture of the baby.....and i said no, its ok. Later-later la.....

Dapat baby terus ni bagus gak. Sebab Din dah 30. Aku pun dah 27. Kitorang pun dah couple 7, 8 tahun koottt. We have thought about the future and we think that we dowant to grow old with litle kids. I mean, kitotang tak mahu bile dah nak pencen, anak still umur 15 ke. Pastu bile dah pencen kerje, anak pulak baru nak masuk Uni. Penat tak? Kau nak cekau duit mana kan bile dah pencen. Mungkin ada la jalannya tu. Tapi nampak macam susah sket la kot. And when we have grey hairs, we wanna relax. Bukan bekejar jaga anak, risaukan anak muda tak balik malam. We just wanna chill.

And having close friends with kids help a lot, macam Manchett, Ila. Aku banyak bertanye kat Manchett pasal pregnant ni. And she did give a lot of info. Sampai hospital pun dia kasi. Sekarang ni, diorg la yang akan jadi sifu aku...hahaha.


Anyway, jarang gak kan aku bercerita pasal aku. Sekali sekala koott....hehehe. Next post - somthing else.

Till next time

9 Your2Cents:

semut-terbersin 26 January 2010 at 17:54  
This comment has been removed by the author.
semut-terbersin 26 January 2010 at 17:55  

ahaaa akhirnye,trus wat sidang akhbar..kat fesbuk berahsie2..menci i! congrats ye! ko ni, first trimester jgn laa wat keje berat2..bahye laa..takpe buat sket2 je..aku dulu mmg tak wat langsung keje rumah..daous yg tolong..aku dulu pon mmg asik refer mancet lerr..she's good! banyak bleh dipelajari from her..aku mmg refer die sokmo! bagus bagus..take care of urself and the baby! ingat! jgn buat keje berat2! dont stress! jgn penat2kan diri sangat..mind kene rilex, otak kene fresh..[haha pandai laa aku nak nasehat - aku sendrik pon tak terurus]..enjoy ur pregnancy to the fullest!

atulhani 26 January 2010 at 19:15  

congrates farin..serius aku seronok betul dgr cite ko dh pregnant.. kalau hari tu jumpa dapat sembang panjang kan best..hehe.. ok dear, take care ok.. ikut pesanan ila, jangan wat keja berat2...

** sesungguhnya aku terasa jeles.. hehe

Mar 27 January 2010 at 09:15  

congrates ye farin...aku mau enjoy dulu...belum ada rezeki lagi...Dia suh aku transfer dulu kot. ye la, dibuatnya aku pregnant kat sini, transport pun x ada, nak wat medical check up mcmana, memanglah ada cara lain tapi aku rasa Yang Maha Esa tu lebih mengetahui.So, I enjoy my life like this, belum puas lagi hidup berdua since x duduk sama. so aku doakan agar ko akan dapat anak yang soleh solehah dan boleh jaga ko bila ko tua nanti. semoga menjadi ibu yang mithali. penat kan jadik isteri ni, nasib baik aku lum lagi rasa nikmat jadik isteri, bujang 5 hari, jadik isteri sehari setgh. hahaha

Farin 27 January 2010 at 10:44  

mekasih ila...
nantikan soalan bertubi-tubi dari aku nanti...hahahaah. manchett pun chat dgn aku hari tu dah menjawab macam2....hahah.

atul, ikot turn, ikot turn...hahaha. insyaAllah...ada la nanti tu atul. aku doakan ko akan conceive soon too. tapi kena rajin sket....hahaha.

marie, rezeki tuhan dah tentukan. macam ko ckp, ada la sebab tu. kalo dok jauh mmg leceh sket. laki ko pun kang tak tido malam asek risaukan ko n baby. bilenye ko nak transfer? transfer cepat2. bleh lepak sama lagi....jarang2 je jumpe ko nih.

p!nkerton 27 January 2010 at 14:41  

congratss farin!!
take care yea :)

mancet 28 January 2010 at 08:33  

at last ko ckp jugaaaa hahahaha
take care yee...papehal leh tanye kami..kekkeke..weh ko jumpe gyane lom? ke g klinik je dulu?

:RokstaLuNa: 28 January 2010 at 10:12  

Thank you fateh....

aku gi klinik je dulu chett.....dia kata aku ok hari tu.
tapi aku ingat cam nak gi 2 klinik...saje2...hahahh.
cam second opinion gitu...

:RokstaLuNa: 28 January 2010 at 10:12  

Thank you fateh....

aku gi klinik je dulu chett.....dia kata aku ok hari tu.
tapi aku ingat cam nak gi 2 klinik...saje2...hahahh.
cam second opinion gitu...

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP