Ke mana Duit saya?

>> Saturday 8 August 2009

Assalamualaikum and hyeee naaa..s...

Its the darn freakin weekend ya'll...

Apakah perkara yang anda sanggup perabis duit? Benda yang membuatkan anda cair dan
lembik lutut.....hingga membuatkan anda sanggup mengosongkan wallet dan menjadi papa (kedana) sehingga gaji seterusnya? Hahaha....takkan takda kot korang. We all have our weaknesses.

Huhuuh....

I just spent quite a lot of money on something. You wanna guess i spent on what? Adakah anda cakap handbag? Salah! Adakah anda teka kasut? Salah lagi! Dresses? Lagi-lagi salah! Those are not the things that makes me lembik lutut, lalu merancang sebuah rompakan....atau tiba-tiba menggoda boifren saya supaya belanja saya beli.........tidak.

Saya beli buku. Yer, buku. I love books. I mean......i LOVE books! =D. Sounds so geeky arent i? Ehehehe. Dan yer, saya akan menggoda boifren saya supaya membelikan saya sebuah buku yang agak mahal.....ngeee =D

For me books are just magical stuff. Some people tak suke, cam Din tu. I think, a lot of people are traumatized by books....ehehe. You know, we have to read for exams our whole life. So when they see books/reading, they will relate it to stress. When i got into bookstore, there are so many things to read and know. It pains me when i know there are so many things that i dont know.....hahaha. Ada banyak sangat jenis buku yang langsung tak stress. Sebagai seorang yang sangat suke food for thoughts, i just love books....dan yer, saya boleh spend beratus-ratus untuk buku sahaja. Dan buku ni, bukan hanya pada novel. Ada buku pasal macam2 perkara. Buku belajar bawak kapal terbang pun ada.

Satu lagi benda yang saya sanggup belanja ribu-ribuan sampai hampir mama kedana, ialah untuk DSLR camera saya. Camera saya biasa je. Canon 400D. Ok la tu....tak la hebat sakan kan. Ok la untuk amatur cam saya. Specs dia dah cantik molek dah. Tapi dalam tak hebat mana tu, ribu-ribu jugak la habis kan....haha. Lens dia saje dah ribu-ribuan. Tu pun bukan original. Dengan speed-lite lagi kan. Tapi takpe, mak suke you!

Saya juga sanggup spend duit untuk aktiviti gitar saya....hehe. Saya dah spend beberapa ratus untuk belajar gitar....dan saya sangat suke. Jari-jari sakit sampai kematu ke ape ke....saya tetap main gak, sebab teringatkan duit yg byk spend kat gitar ni....haha. Ni nak kena beli tuner plak ni kan. Tunggu la.....saya tulis lagu nanti....kasi Siti Nurhaliza nyanyi...eheh.

Ke situ ler saya spend duit. Cara saya spend duit adalah lebih kepada kepuasan hati dan untuk hobi. Pastu shopping sket-sket gitu.....

Jadi jangan la rasa bersalah kerana anda baru sahaja spend duit yang banyak untuk beli komik tu....hahahaha. We have our weaknesses. Cuma, jangan la terover spend kan. Kena ingat duit nak makan bulan tu paling minimum cukup ke tidak. Nak bagi untuk mak bapak bulan tu cukup ke tidak. Jangan sampai berlakon papa kedana kat kaki lima kerana baru menghabiskan duit untuk membeli patung transformers =D. Kalau camtu, kau kena re-tune balik what is your priority. Kau nak makan patung transformers tu ke....ko nak makan nasik lauk ikan terubuk bakar cicah air asam dgn sup tulang yang panas2 tu.

But nowadays i have to save some money cos i will be using it quite a lot. Kata nak kawin kan. Kawin ni memang makan duit je kerjenye. Pastu nak beli carpet hijau untuk apartment la. Nak beli cermin untuk hall la. Its ok farin....slowly.

Till next time....happy spending. Tengah mega sale ni... =D

x0x0

8 Your2Cents:

Aidil Rahim 8 August 2009 at 21:02  

cool! same here on the books. but guitar macam cita2 yang tak kesampaian.. dah berkubur since form 5.. =(

:RokstaLuNa: 8 August 2009 at 22:20  

ehh...i pun baru main ok...eheheh.
bleh kata beginner la ni kan.

tapi tu la, rasa puas dpt dengar bunyik kite strum tu. bunyik tak sedap mana, tapi kire cam syok sendiri gitu la....hahahha. tapi rasa best la kan...

Sandy TaiTai Shopaholiq 9 August 2009 at 19:33  

what kind of books do u read?

mancet 10 August 2009 at 09:28  

hahah farin.. invested to a very valuable things ..good good...tak mcm aku,hahah..farin mmg rajin bace buku sambil mkn roti atas katil :P hahaha
hi sandy..long time no seee..how r u???

Mar 10 August 2009 at 10:05  

akupun memang gile beli buku.. so byk sgt beli buku sampai aku x terhabis baca...skang tgh pulun habis kan pocket encyopedia yang ada 4 buah sumenya...tebal2 lak tu... byk gile menda yang aku x tahu rupanya...baca buku tu baru aku tahu...uhuk...pas tu duit aku habis kat makan...makan...makan... baju??kasut??? selagi aku boleh pakai...aku pakai...

:RokstaLuNa: 10 August 2009 at 15:29  

eyy sandy...
i do read fiction. but nowadays i read on things that interest me. like photography, or drawing. and i the other day read this book on "100 ways to make the world a better place". Then this self-help+fiction, "Tuesday with Morris". And thriller by stephen king and classical books too...(ones that i can understand =p)

anyway chett....hahaha. ada la gak aku bwat gitu kan =p

mar, ko memang tamakkan buku mar...ada cam aku gak aa...hahahaha

Te@m S|@sH 17 August 2009 at 02:41  

i spend more on what? farin do u know?

something else that i knew will make u lutut lembik..ngek ngek ngek...

:RokstaLuNa: 18 August 2009 at 09:07  

u spend on what?
computers? not my favourite thing....ehehe

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP