Psychedelic moment

>> Wednesday 22 July 2009

Hyena!!

Warrghhhh......mata saya berpinar-pinar. Tadi saya tengah upload gamba dalam pc. Pastu saya edit-edit sket gamba tu. Kononnye macam nak buat scrapbook la kunun (yer, saya tengah mengumpul gambar-gambar saya untuk dibuat scrapbook =D ihik...). And my eyes see so many colours....im becoming psychedelic. Saya berhalusinasi di mana saya nampak bintil-bintil warna yang mencurigakan dalam keadaan menjolok mata dan tak sepatutnya. Mata saya macam nampak ada bintik-bintik warna kecil yang berterbangan dan menari-nari zapin di depan mata. Kurang hajar betul!

So i think, i will stop editing and wrote some crap here before the bintik-bintik warna starts talking to me.

I have gained weight. Hehehhee....saya dah lama menunggu saat-saat di mana badan saya sampai 51 kg. Sekarang, 51 kg, 165 cm. Ok aa tu. Dulu 48 je. Ramai orang dengan ringan mulut kata saya keding.....hahaha. Nak cari seluar jeans susah betul. Banyak seluar jeans saya akan meninggalkan ruang yang sungguh banyak di punggung. Macam kena letak padding gitu....ahahks. Kedai-kedai banyak jual bra yang ada padding....rasanya sudah sampai masanya pengeluar-pengeluar jeans meletakkan padding pada seluar jeans mereka. Dengar tak?!

Tapi...!

Haa.....tapi, itu adalah berkara dulu. Sekarang saya sudah naik berat dan ruang-ruang kosong tersebut sudah terisi (hati juga telah terisi =D). I have decided, my weight will stop here. I have to be strict or else, i will be ballooned. If i am ballooned, i would like to be filled with hellium, so that i can float in the sky and fly to the southern part of France =D....(out of topic alert!)

Macam mana saya naik berat? Makan la, cemana lagi. Saya ni, mempunyai badan yang membakar kalori dengan sakan. Saya buat apa-apa jer pun, badan saya akan membakar makanan dengan sakan...like hays on fire. Oleh sebab itu, badan saya memang sentiasa warm....cos im on fire baybee! Jadi, apa saya buat? Saya makan, dan saya serta merta bertukar menjadi couch potato. Saya tidak banyak bergerak untuk menjimatkan kalori dari terbakar.....huhuuh. Bayangkan sebiji kentang yang tidak bergerak di atas sofa.

Metabolisma yang tinggi adalah agak heaven. Saya mampu makan apa sahaja, tapi berat tak gerak-gerak. Tapi bahaya woo....kurus tak semestinya sihat ok. Orang yang metabolisma tinggi, kadang-kadang tak perasan apa yang diorg makan. Dah tu...melantak sume benda pun badan tak naik, memang tolak batu dengan kayu jer la kan (dan beberapa bende lain yg tidak edible). Nampak tak, bahayanye metabolisma tinggi ni? Saya ni pulak dikurniakan Tuhan mampu memakan pelbagai jenis makanan dr Italian, Indian, Japanese, Melayu, Indonesian, Westerns. Memang kena hati-hati makan.

Im not 19, im 26 now....nearing 27. Im getting married soon (have to remind myself over and over...ahahks! but not only reminding myself...i have to remind other people also im almost 27 and getting married =D). I think, one thing that people overlook is their health and what they eat. Its important to control what you eat, and then exercise. Its damn important. Im looking at this matter closely now. Saya memang kurangkan makan fast food dan makanan yang over-over lemak dan manis ni. Saya tak makan ikot suke hati dah, dan saya akan exercise seperti mengangkat dan mengusung treadmill, menghantuk-hantuk kepala dengan raket tennis, berenang anjing, dan badminton.

Time to take charge and be responsible on your ownself. And then i will take charge on Din's food plak....ngeh ngeh ngeh (gelak mishcievous....he'd be nervous =D)

till next time.....x0x0

8 Your2Cents:

Mar 22 July 2009 at 17:36  

aku penah jadik macam ko..bintik2 warna...tapi sentiasa akan diakhiri dengan pening kepala la kan...

alahai, ko ni...x tau la leh maintan ke x 51kg ni...karang turun balik lak...ko kan pemakan yang kurus...ahaks...sume pompuan yang ada prob like me (makan byk, badan naik, makan sikit badan pun naik..huhuhu) akan jeles dengan kurniaan Allah yang diberikan kepada ko...huhuhu

kali ni post ko ayat dia agak skema gitu,...comel2...hahaha

Kerel Bort 23 July 2009 at 00:56  

i myself seeing bintil bintil warna reading ur blog.. oh.. that's ur background image...

KingKaFaN 23 July 2009 at 02:57  

You should eat according to your blood type, then only you wont have this metabolism problem.

And please, for me, dont stop at 51KG. I want more!!! Gimme more!

mancet 23 July 2009 at 08:08  

wahhh farin CONGRATULATIONSSS at last !! hahahahhaha
mesti sebab ko gembira nk kawen kan hehehe..

:RokstaLuNa: 23 July 2009 at 11:31  

yer yer....incik king.
i mmg nak try ikot blood type diet. tgh2 adjust sume....ehehe. mak i pun i suruh ikot blood type diet.....ehehe.

naik berat ini adalah sungguh magis...

:RokstaLuNa: 23 July 2009 at 11:34  

oh yer....ive linked u king...

nak link ko gak bort...tp nak link cemana ntah. byk sgt blog ko...ehehe.

Gina 26 July 2009 at 02:16  

Wah, satu penemuan baru tu. Maybe King was right about blood type tu, hmmmm and aku sama ngan mar, naik walaupon tak nampak, but pegang2 sini sana.. boleh picit kepal2 lemaks. eheheh anyway selamat menaikkan badans :P ehhehehe good for you .. tapi doesnt mean good for me la weiiiii eheheheh

Ezra 31 July 2009 at 19:21  

tgh bayang potato atas sofa lalalala !

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP